روبنک ، تولید ملی کیف

باید های بازار تولید ملی

با نگاهی به بازارهای جهانی و تغییرات آنها خواهیم یافت که تولید ملی اگر بخواهد جای خود را به بازار خارجی ندهد باید در زمینه های زیر توسعه یابد. این مقاله با مطالعه روی بازار کیف استخراج شده است اما دست آوردهای آن برای سایر بازارهای مشابه مثل کفش، پوشاک و… بسیار کارآمد خواهد بود. این مقاله شامل پیشنهاداتی برای تولیدی های کیف ، خرده فروشان ، فروشگاه های کیف ، تمام اشخاص یا بنگاه های خرید و فروش عمده کیف است.

 

ایجاد بنکداری مجازی

بنکداری مجازی به صورت یک پلتفرم برای ارائه محصولات تولید کنندگان از مهمترین مواردی است که درآینده نزدیک بازارهای سنتی را دگرگون خواهد کرد همانطور که اسنپ بازار سنتی تاکسی رانی و علی بابا بازار آژانس های مسافرتی را دگرگون کردند بازار سنتی عمده فروشان نیز به دنبال بازار خرده فروشان دگرگون خواهد شد. این مورد به صورت  سایت و اپلیکیشن بروز خواهد کرد و شامل اپلیکیشن هایی می شود که به صورت مجزا برای تولید کنندگان و خرده فروشان طراحی شده است. استارتاپ روبنک با همین رویکرد فعالیت خود را آغاز کرده است که در آن برای جذب حداکثری تولیدکنندگان تسویه نقدی با استفاده از سرویس تسهیم فناوری فینتک استفاده می شود این موضوع از نظر مباحث مالیاتی نیز بهترین راه کار محسوب می شود. برای خرده فروشان نیز طی تحقیقات بازاریابی امکاناتی از قبیل بازگرداندن محصولات تا یک هفته، پرداخت در محل در برخی شهرهای بزرگ، منحصر به فرد نمودن یک محصول برای مشتری تا فاصله مشخص از محل فروشگاه،  کارشناسی و دسته بندی محصولات براساس نوع بازار مشتریان، ارائه مشاوره برای خرید بهتر، ارائه عکس هایی واضح و اطلاعات دقیق از محصولات در نظر گرفته شده است.

در این طرح فروشگاهی برای نمایش محصولات به صورت فیزیکی وجود ندارد و زیرساخت  آن انبار خواهد بود که مدل مدیریت آن نیز به صورت صرفه جویی در هزینه صورت خواهد گرفت. براین اساس روبنک فرآیندی برای انبارداری خواهد داشت که مبتنی بر انبار موقت خواهد بود به گونه ای که پس از تجمیع سفارشات از خرده فروشان این سفارش ها براساس شماره سفارش به تولید کننده مربوطه پیامک خواهد شد و برای دریافت سفارش ها از تولید کنندگان، زمانی محدود در نظر گرفته می شود تا پس از دریافت محصولات و تکمیل هر سفارش، بسته بندی نهایی و ارسال صورت گیرد. در این سیستم و تمام فرآیندهای روبنک تلاش می شود از مفاهیم نوآوری باز استفاده شود از جمله ایده هایی که ممکن است در این مورد موثر باشد استفاده از فضای مدرسه ها در تابستان برای استفاده به عنوان انبار است در زمان نزدیک به عید نوروز که پیک دوم خرید در این صنعت صورت می گیرد می شود از انبار صنایعی استفاده نمود که در آن زمان موجودی کمی دارند. روبنک حداقل یک انبار در بازار بزرگ تهران و در حالتی مطلوب تر به یک انبار در بازار مشهد نیاز دارد زیرا این دو شهر بیشترین تولید کیف را دارا می باشند و سایر شهرها در اولویت های بعد قرار خواهند گرفت.

بازاریابی روبنک مشخصا از نوع B2B بوده و با به کارگیری نماینده هایی در شهرهای مختلف صورت خواهد گرفت در مرحله اول تلاش می شود برای 10 شهر اول از نظر جمعیت نمایندگانی انتخاب شود که وظایفی از جمله بازاریابی، جمع آوری اطلاعات به منظور اعتبارسنجی مشتریان، تحویل کالا و پرداخت در محل و مرجوع نمودن محصولات در نظر گرفته شده است. همچنین برای بازاریابی در مدارس و خصوصا مهد کودک ها، شرکت ها و سایر نهادهای عمومی و دولتی نیز برنامه ای به صورت مجزا صورت خواهد گرفت و از تبلیغات در فضای اینترنت نیز استفاده خواهد شد. به منظور جذب نمایندگان پیشنهاد پرداخت 1% از مبلغ  هر تراکنش در نظر گرفته شده است که با در نظر گرفتن سهم بازار 10% برای شهری مانند کرج با جمعیت 1.5 میلیون نفری درآمدی در حدود 80 میلیون تومان ناشی از فروش کیف و کفش پیش بینی می شود. این عدد با نسبت گرفتن این جمعیت به نسبت جمعیت کشور و نیاز برآورد شده در کشور حاصل شده است براساس این محاسبه این شهر سالانه یک میلیون کیف نیاز دارد که با در نظر گرفتن متوسط قیمت 40 هزارتومان برای هر کیف حجم بازار آن 40 میلیارد تومان برآورد می شود که با در نظر گرفتن سهم بازار 10% و سهم درآمد 1% به 40 میلیون تومان درآمد خواهد رسید که با در نظر گرفتن بازار کفش این عدد را می توان دو برابر در نظر گرفت یعنی درآمد حدود 80 میلیون تومان. این موضوع یکی از دلایل مهم برای فعالیت هم زمان در هر دو بازار کیف و کفش می باشد درواقع با فعالیت هم زمان در این دو بازار فعالیت نماینده توجیه اقتصادی و مطلوبیت بسیاری خواهد یافت.

ایجاد فرآیندی مشخص برای تولید سفارشی کیف موردنیاز شرکتها و نهادهای عمومی و دولتی نیز از جمله کارهایی است که  می تواند صورت گیرد در این امر حالت بهینه زمانی است که انجام این سفارش ها در زمان هایی انجام شود که حجم تولید کم بوده و تولید کنندگان زمان آزاد بیشتری دارند این امر باعث کاهش قیمت تمام شده برای مشتریان و همچنین کسب درآمد بیشتر و کارآمدی برای تولید کنندگان خواهد بود.

 

کسب و کارهایی برای فروش گروهی

در کشورهایی مشابه کشور ما که دچار رکود اقتصادی شده اند کسب و کارهایی که باعث شوند محصولات با قیمت کمتری عرضه شوند مورد اقبال عمومی قرار خواهند گرفت به این منظور که فروش تولیدات در زمان کوتاهی به صرفه اقتصادی برسد و همچنین استفاده از مزیت فروش نقد با خرده فروشی و ریسک کم آن، این گزینه وجود دارد که بنگاه ها به سمت فروش گروهی روی آورند.

فروش گروهی کیف این مزیت را دارد که اولا بنگاه مربوط به آن کمترین نیاز به ایجاد انبار را خواهد داشت و ثانیا در بهترین حالت می تواند ابتدا محصولات را به فروش برساند و پس از آن اقدام خرید از عمده فروشی ها نماید این موضوع باعث می شود هزینه کسب و کار به حداقل ممکن کاهش یابد و در نتیجه بتوان مزیت رهبری هزینه را به خوبی در بنگاه ایجاد نمود تا مشتریان زیادی جذب شوند. هم اکنون فروشگاه هایی مشابه وجود دارند که پیش از ایجاد ساختار مناسب، به ارائه سرویس فروش گروهی می پردازند که همین موضوع باعث شده است که در زمینه فروش کالا ناموفق باشند. بی شک برای موفقیت پیش از اجرا، زیرساخت مناسبی برای تامین هرچه بهتر محصولات باید ایجاد شده باشد. بخش اصلی فعالیت های این کسب و کار به بازاریابی، تبلیغات اینترنتی و فعالیت در شبکه های اجتماعی متمرکز خواهد بود. از مزیت های راه اندازی فروش گروهی آن است که این فاز از فروش تقریبا پس از فاز فروش عمده صورت می گیرد و نیروی انسانی مازاد می تواند به این بخش کمک نماید به طور کلی پیک فروش عمده و خرده در حدود دو هفته اختلاف زمانی دارند و این خود، مزیت محسوب می شود. همچنین در انتهای دوره فروش گروهی، برخی از محصولات تولید کنندگان قیمتشان شکسته شده است و می توان آنها را به صورت حراج ارائه نمود.

 

کسب و کارهای طراحی محصولات

جذب طراحان صنعتی و ایجاد امکانات مورد نیاز برای طراحی و ساخت نمونه اولیه برای ارائه به تولید کنندگان روندی است که برخی شرکت های خارجی به کار می گیرند. به گونه ای که پیش و پس از ساخت نمونه اولیه طرح ها توسط کارشناسان و همچنین در شبکه اختصاصی مشتریان ارزیابی می شوند و برای طراحان زیرساخت لازم برای شناخت جدیدترین منابع اولیه برای طراحی و ساخت نمونه اولیه کیف فراهم می شود و پس از ایجاد نمونه های مناسب این نمونه ها در اختیار تولید کنندگان قرار خواهد گرفت. این کار می تواند با اتصال زنجیره ای از طراحان صنعتی و تولید کنندگان به دست آوردهای بزرگی دست یابد و تاثیری به سزا در توسعه تولید ملی ایجاد نماید.

 

 

کسب و کارهای مربوط به جریان های سرمایه ای

تلاش برای اینکه سرمایه های خرد موجود در جامعه در امر مقدس تولید به کار گرفته شود امری است که هیچ دولتی نمی تواند به آن بپردازد و تنها یک بنگاه اقتصادی خصوصی مجهز به فناوری های مالی توانمندی لازم را خواهد داشت. این موضوع در بسیاری از کشورهای جهان در حال اجرا می باشد برای مثال با ایجاد زیرساخت لازم محصولات طراحی شده و آماده تولید را به همراه اطلاعات تکمیلی در شبکه ای مربوط به جذب سرمایه در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد داد. سرمایه گذاران می توانند روی محصولاتی متنوع و به تعداد دلخواه سرمایه گذاری نمایند و پس از تولید و فروش با نظارت بنگاه به سودی مناسب دست یابند یا اینکه با فناوری جذب سرمایه خرد به سرمایه پذیری برای خرده فروشان جهت خرید اعتباری از تولید کنندگان استفاده شود که نیازمند یک سیستم اعتبارسنجی مطلوب می باشد.

 

بهینه سازی تامین منابع اولیه

ایجاد شبکه میان تولید کنندگان و تجمیع نیاز آنها و نیاز بازار داخلی و با مشارکت با تولید کنندگان داخلی مواد اولیه فعالیتی است که می تواند توسط یک استارتاپ موفق اجرایی شود علاوه برآن می توان با شرکت هایی بزرگ در خارج از کشور مذاکره و به ازای خرید بیشتر، مواد اولیه را با قیمت کمتری وارد نموده و یا حتی تکنولوژی های جدید را وارد و یا ایجاد نمود. این موضوع باعث می شود که در رقابت های جهانی جایگاه بهتری یافته و مزیت های رقابتی ایجاد نماییم که نسبت به کشور چین صنعتی با مزیت هایی حتی بیشتر داشته باشیم.

 

صادرات کیف

در شرایط اقتصادی حال حاضر در کشورمان و به دلیل کاهش ارزش ریال هزینه تولید به نسبت سایر کشورها کمتر خواهد بود و این موضوع باعث کاهش بهای تمام شده برای محصولات ایرانی خواهد شد علاوه بر آن اید تلاش شود که با ایجاد شبکه ای تسهیل کننده برای نوآوری باز میان تولید کنندگان و در نتیجه تجمیع تعدادی از آنها برای رسیدن به مزیت اقتصاد به مقیاس، این هزینه ها را هرچه بیشتر کاهش داده و برخی محصولات را برای صادرات به کشورهایی از جمله کشورهای همسایه آماده خواهد کرد. در این کسب و کار انجام اموری شامل بازاریابی تجاری و آشنایی با اصول تجارت و قوانین تجاری کشورها بسیار مورد اهمیت خواهد بود.

 

ما در بنکداری آنلاین روبنک برآنیم تا گامی سودمند به سوی رشد تولید ملی کیف برداریم . قصد و هدف ما ایجاد فضایی تعاملی و آزاد جهت اتصال تولیدکنندگان عمده کیف با کسب و کارهای مصرف کننده می باشد.

اشتراک گذاری این مطلب

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

پیشنهاد های روبنک

سبد خرید